Jump to content
  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 8 Guests (See full list)

• There are no registered users currently online
  • 0

CREATOR 2010

french59

Question

hello. I am in windows seven 32B COMPAQ PRESARIO 3 GHz 3 GB memory ATI Radeon X1100. i have just install CREATOR 2010 1 week ago to replace EASY CREATOR 10 uncompatible with Windows 7. I can't read all types of DVD my own DVD created by crator 2010 or esay creator 10; and public DVD.

One person have the same problem? thanks for you helpe. Regards. Claude-joseph

8 answers to this question

Recommended Posts

Don't do the PX Engine just yet…

You English is not that clear, why don't you go ahead and post in French. I can't speak or read it, but there are some here who can. :)

Bonjour. je suis passé de VISTA à WINDOWS 7 et de Easy media creator 10 à ceator 2010. depuis il est impossible de lire (play) des DVD FILMS. j'ai un DVD test créé par creator 2010, un DVD créé par EMC10 et un DVD du commerce tous font la même chose:

debut lecture (1 à 3 secondes) puis crash de CINEPLAYER avec écran noir. Apres arret manuel du programme (flush) j'ai le message en bas à droite '' windows a récupéré le pilote ATI''.

j précise que je peux lire ces DVD avec le lecteur windows media. J'ai vu ce probleme avec le support ticket 842697.. et rien.

Merci de votre aide Bien a vous.

Tranlation (cd asked me):

"I went from Vista to Windows 7 and from Easy Media Creator 10 to Creator 2010. Since then I have been unable to play DVDs in Cineplayer. These include a test DVD made with Creator 2010, another made with EMC10 and a commercial DVD,

Cineplayer starts, but crashses after 1 to 3 seconds with a black screen. After manually ending the program I get a message bottom right 'Windows has recovered ATI driver'.

The DVDs play fine in Windows Media Player. I saw a similar probloem reported with support ticket 842697, but apparently without response to date.

Thanks for your help and best wishes."

Personally I can't help much beyond that as I have XP pro SP3.

Guest lduguay
Bonjour. je suis passé de VISTA à WINDOWS 7 et de Easy media creator 10 à ceator 2010. depuis il est impossible de lire (play) des DVD FILMS. j'ai un DVD test créé par creator 2010, un DVD créé par EMC10 et un DVD du commerce tous font la même chose:

debut lecture (1 à 3 secondes) puis crash de CINEPLAYER avec écran noir. Apres arret manuel du programme (flush) j'ai le message en bas à droite '' windows a récupéré le pilote ATI''.

j précise que je peux lire ces DVD avec le lecteur windows media. J'ai vu ce probleme avec le support ticket 842697.. et rien.

Merci de votre aide Bien a vous.

It crashes your ATI video driver, did you update to the last release? I believe the latest version of Catalyst is 9.12.

Now in French>

C'est ton driver ATI qui se plante et non pas Cineplayer. Avez-vous mis à jour votre pilote Catalyst. Je crois que la dernière version est la 9.12.

It crashes your ATI video driver, did you update to the last release? I believe the latest version of Catalyst is 9.12.

Now in French>

C'est ton driver ATI qui se plante et non pas Cineplayer. Avez-vous mis à jour votre pilote Catalyst. Je crois que la dernière version est la 9.12.

merci pour votre aide. j'ai telechagé ATI catalyst 9.12 pour windows 7 32B chez AMD, je l'ai installé ce qui m'a fait passé ATI catalyst install manager de la version 3.0.641.0 à 3.0.754.0 avec succés. je viens de mettre un DVD hélas j'ai le même problème avec cineplayer et pas avec lecteur media windows. ? Salutations.

Guest lduguay
merci pour votre aide. j'ai telechagé ATI catalyst 9.12 pour windows 7 32B chez AMD, je l'ai installé ce qui m'a fait passé ATI catalyst install manager de la version 3.0.641.0 à 3.0.754.0 avec succés. je viens de mettre un DVD hélas j'ai le même problème avec cineplayer et pas avec lecteur media windows. ? Salutations.

Did you try Jim_Hardin suggestion?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...